úterý 10. března 2009

uz je po desti

a zase sviti slunicko, a jen sem tam se schova za mrak, uschlo mi teda pradlo venku na snure, a krasne vonelo sluncem a vzduchem... mam tu vuni moc rada, znam ji uz od detstvi, taky jsem krasne vonela vzduchem a sluncem kdyz jem hodiny litala venku, v lese, v lesiku, na ostruvku kostlivcu, na novem svete,u babicky ve skolni zahrade, na nasi zahradce, u potoka, na koupaku, na brabencaku... atd. litala jsem venku jak jen to slo.

venku jsem rada/nejradsi do dnes, nebot zadny strop se nevyrovna nebi, a tak dal.

taky venku rada spim, nez usnu, divam se na hvezdy na sirem nebi a na stromy a snim a tesim se krasnymi obrazy ktere vidim vsude kam se jen podivam, posloucham listi vlajici ve vetru, ci vanku, posloucham ptaci zpev, a je mi dobre na dusi a usinam a vsechno tak krasne voni i muj spacak i ja, vzduchem, sluncem a mesicem. spim sladce a spokojene a rano se probouzim vzdy par minut pred svitanim vitam slunicko a novy den s usmevem na tvari a slunicko se rychle vyhoupne nad obzor a za kratko uz je teploucko a vsude spoustu krasnych barev a zivych obrazu.

venku spim jen vyjimecne, musi byt teploucko a krasny misto v prirode nebo na zahrade. uz se tesim az opustim mesto a budu zase spinkat venku jen jak to bude mozne. pri desti spim rada ve stanu. a to i za chladnych noci.

bydlet ve stanu se mi libi uz od malicka; stanovali jsme na dovolenych, a taky doma jen s brachou u babicky na velky skolni zahrade, u peterku (rybnik u lesa a peterkovi) my teda u toho rybniku, a k peterkum na navstevy, kde jsem obdivovala velkou ovocnou zahradu, a i pred nasim panelakem. jo a taky na pionyrskych taborech ve svojsine. u reky. tam vonela krasne voda. tady v australii jsem nekolikrat na ruznych mistech bydlela ve stanu, byly to stany ruznych velikosti, hlavne teda mrnavy, a kdyz jsem si poridila velkej vojenskej, za nedlouho prisel velkej vitr vichr a stan mi roztrhal, no byl uz trosku opotrebovanej, tak zase v pohode supky dupky do malyho, kde mi bylo stejne nejlip.

ted teda v sydney nestanuju, bydlim v krabici od bot, trosku vic se shovavam aby me nekdo nezaslapnul. kousicek od modryho siryho ocenu, tam se mi libi, tak tam casto plavu a vyhrivam se na slunicku, Mango taky.

dneska jsme meli velikanskej a silene dobrej jeme kremovej durian, pochutnavali jsme si a pochvalovali si kazdou chvilku jaka je to dobrota. to byly 4 odpoledne a byla to moje snidane, nemela jsem vubec hlad. mango ten ji brzy po probuzeni ja az dyl, nekdy az dlouho po. jeste jsme si za par hodin pochunali na okurce rajceti a chili, pripravujeme si to pokazdy na stejny zpusob akorat nekdy vynechame chili. nebo okurku, nebo rajce, a nekdy pridame trochu paprkiky. co mi silene chutna jsou nakrajeny rajcata smichany s nakrajenou cerstvou sladkou kapii. ale jim to vyjimecne, paprika, kdyz ji jim casteji, mi nesedi. no a nakonec jsme si rozmackali banany a naktarinky vidlickou. to byla basta. mango si tam pridal avo.

uz je po jedny rano, den mi utekl rychle, byla jsem par hodin u kamaradky a taky jsem nasla par veci na trhy, byly hromadky. tentokrat jsme si jich moc nevsimali, mame toho na sklade dost.

ibis near our shoebox

ibis, ja jim rikam dlouhej zobak (jen v anglictine) kousinek od nasi krabice od bot. nikdo tam plavat nechodi tak je to jezirko ptaci

ja na ceste k jezirku

ja na ceste k ibisimu jezirku

Žádné komentáře:

Okomentovat