pátek 15. května 2009

uz je to asi pet let,

podle meho divokeho odhadu, kdy jsem se rozhodla ze si udelam australsky ridicsky prukaz. kdybych jen vedela nebo aspon tusila, jaky to bude komplikovany a zdlouhavy proces, urcite by me to odradilo, a tak jsem nakonec rada, ze jsem do toho hupla jako slepys.. a protoze se jen tak nevzdam, sla jsem krok za krokem, a delala jsem vse co bylo po me zadano.

ano, byl to proces zdlouhavy a komplikovany a to hlavne, i kdyz nejen proto, protoze jsem telesne postizena, nemohu hybat skoro vubec chodidly a proto ridim auto rukama, s pomoci chytre, jednoduche ale drahe upravy. a tim padem jsem zarazena do jine kategorie i pri ziskavani ridicaku. hlavne se to lisi tim, ze oproti nepostizenym clovickum, jsem musela nekolikrat za nekolika doktorama, potom jeste nejakejma pohybovejma odbornikama, navic jsem musela delat ridicak pres nejakou organizaci pro telesne postizene, kde mi bylo receno, ze si muzu udelat ridicak jen kdyz pujdu do prace v cemz oni mi tez pomuzou, no, bylo mi to divny, ale nemela jsem na vybranou a australsky ridicak jsem moc chtela.

navic, cely proces ziskani ridicaku je mnohem zdlouhavejsi a komplikovanejsi nez v ceske republice. musi se udelat test, to je hracka, za ten je ridicak L a na ten se musi najezdit stopadesat hodin mozna i vic s ridicem jako spolujezdcem, co ma plny ridicak. to vse se musi zapsat kam se jelo a kolik km, kdo byl spolujezdec jeho cislo ridicaku a podepsany, atd.ja jsem navic musela mit jako telesne postizena, asi deset hodin se specializovanym instruktorem, coz se cele tahlo strasne dlouho a je to samo o sobe dlouhy story. pak se dela test z jizd a potom je nejaky P jako povoleni jezdit sam a zase se musi tak jezdit asi dva roky nejvysi rychlosti osudesat, coz je pro me pochod sneka, pak zase test a pak zase dalsi P nejmin na rok a tam uz se smi jezdit max. devadesat, no, a to ani nejste zdaleka nekonci..

nastesti, mango mi poradil si vydolovat ceskej ridicak, teda me to taky napadlo, ale neverila jsem ze mi ho po tolika letech vydaj, a az mango, ze prej jo, ze mu taky nekde nejakej (bydlel v mnoha zemich) po dlouhy dobe vydali. a tim padem jsem nakonec velkym obrim krokem preskocila vsechny ty pecka..

no, lidi zlaty ja uz vam byla z toho ziskavani ridicaku tak utrmacena, ze jsem nekolikrat vazne uvazovala o tom ze se toho vzdam a budu jen stopovat :) no, dely se veci, memuzu to tady vse popisovat, to si necham na knizku, ale skoro nikdo mi neveril, to byla ta nejvetsi parada. no, jo, co se da delat, kdyz se cloveku stanou neuveritelny pribehy ze?

takze s ty utrmacenosti, jsem si na par let od procesu ziskavani australskeho ridicaku odpocinula, to uz jsem mela cesky a jezdila jsem tu na mezinarodni, az nastala zase chvile, kdy jsem zatouzila po tom australskym, mezinarodni mi davali v cechach a jen na rok, a to s milou omluvou, a tak jsem musela znova na australsky testy z road rules, ty jsem udelala levou zadni, taky k doktorovi, a nechala se objednat na test z jizd. ano, uz jsem dva testy z jizd pred tim, nez si dala tu zminenou delsi prestavku, absolvovala, a pokazdy jsem trosinku (opravdu) prekrocila rychlost a to je hruby prestupek proti zakonu a ridicak mi nedali.

dneska jsem teda asi po dvou letech mela dalsi test z jizd, datum vysel na den, kdy ma manguv tata narozeniny, coz je dneska, a hned jak mi to mango pred deseti dny, kdy jsem dostala datum testu rek, jsem vedela ze to neni jen tak, a ze urcite tentokrat test z jizd zvladnu na jednicku.

a taky ze jo, jela jsem vsude pod deset km, mela jsem i bezva testovace, a svete div se, byl to anglican, coz je i mango i jeho tata i kdyz ten je vlasne originalne polak..

nejen ze jsem to tentokrat zvladla, ale byla jsem nejednou pochvalena, a bylo mi receno, ze jsem zabodovala tak dobre, ze bych mohla delat instruktorku. hmmm, o tom budu premyslet, rekla jsem na to ja. ano, udlala jsem 98 ze stovky, ty dva strzeny bodiky byly za to ze jsem se nedivala dostatecne do zpetneho zrcatka, body se pisou do chlivecku za mnoho ukonu. dali mi kopii, jakoby vysvedceni. taky mi hned na kratke pockani vystavili novy plny ridicak, takze muzu jezdit nejvysi povolenou rychlosti 110. ta se na dalnicich houfne prekracuje :) ano, mam rada rychlou jizdu.

dneska byl uzasny den, mam radost ze uz mam konecne ten australskej ridicak v kapse. jupiiiiiiiiii!!!! a musim se priznat, ze kdyz jsme dojeli, hned me pan testujici zdelil, ze jsem test pasla na jednicku, a moc me chvalil, jako i pred tim nekolikrat pri jizde, to jsem opravdu necekala. urcite to byl andel. ach, a ta radost..

slavili jsme tak, ze jsme si dali duriany dva. jeden hned po prijezdu ze skousek to bylo asi jedenact a jeden ve ctyri, oba durianvoe uzasni. asi za dve hodky jsme si dali klasicky libanonsky okurky, rajcata a chili.

zajimavy je, ze se mi vcera uz chtelo spat v osum vecer, a tak jsem sla, a vzdudila jsem se ve 3 rano na velkou a na malou a pak spala do sesti, zase na malou a velkou a do hodne teply vany a pak ledova sprcha.. cha cha.. cha.

pak jsem vypila cerstvy gel z listu aloe vera se stavou z jednoho pomerance. to me vzdy tak zvlast celkove posili a povznese, coz jsem potrebovala.

mango byl celou dobu se mnou, ale na test nesmel, ale jen co jsme se z nej vratili, zachvilku pribehl, a videl z meho stastneho vyrazu ze to mam v kapse, uz jsem byla venku z auta kdyz ke me dosel a hned jsme se s velkou radosti objali

zivot je krasnej

ja a ovoce

ja a ovoce v moji krabici od bot

Žádné komentáře:

Okomentovat