sobota 28. února 2009

recyklace/recycle, jakozto opetne vyuziti odpadu

je velkou soucasti meho ovocneho zivota. mam to stesti, ze i kdyz jsem bydlela na hodne mistech, mela jsem vdy nejakou tu zahradku, kam jsem mohla se spokojenou dusi predat moje slupky, seminka a nahnile ovoce, ano, nekdy se i uplne plisni obaleny pomeranc, nebo jiny ovocny kousek nekde schovava, dokud ho nevycucham... :) takze kompostuju jedna radost, vim ze vse co souvisi s mym jidelnickem je prirode darem, s ovocneho odpadu se velmi rychle vytvori nadherny kompost. no, ze to zahradce prospiva jasne vidim na zdravych a spokojenych rostlinkach. ano, harmonie uspokojeni je na vsech stranach a tak se mi to libi.

tim ale ani nahodou moje stastne chvilky nekonci; zvlaste po vydatnem desti, me zahradka obdari klicky ovocnych rostlinek klubajicich se na svetlo bozi, a casto me prekvapi svoji silou, kdyz vidim ze na sve ceste museli odklopit nejaky ten kaminek, vetvicku, ci jinou prekazku. navic maji moc mi vykouzlit na tvari usmev, na dusi radost a stesti. vnimam i slunce ci chladek, miluju mrholeni, vnimam hmiz i nebeske ptaky, a kdyz projde kolem nahodny clovicek, muj usmev se na nich odrazi a posilaji mi zpet usmevavy pozdrav beze slov...

momentalne mame zahradku malinkou, a tak jsem ji pred vice nez dvema lety predala Mangovi, nedlouho po tom co priletel z rodne anglie, svete div se, uz to dost pres dva roky, a zabydlel se se mnou v moji krabici od bot. takze on se ted stara i o recyklaci odpadu z nasich ovocnych hodu. no, a ja mam vic casu na cteni, psani, siti, atd... a zahradku uz chodim jenom obdivovat, a take si pochutnavam spolecne s mangem na jahodach, rajcatech, okurkach, a melounech, ktere nam tam spokojene rostou, a malem jsem zapomela na palive papricky chili... taky je na zahradce dost rostlinek ktere jeste nerodi. jako maly lesik papaji, kvetinky, a jablkovy knedlicek, to je rostlinka plaziva australska a ma jedly bobule. mam ji teprve od lonska dostala jsem takovy maly jablkoknedlickovy miminko, a jeste mi nevykvetlo. na netu jsem si ho nevyhledala, nechavam se rada prekvapit.

muj milacek Mango to moc dobre o me vi a protoze mi rad dela radost, casto me s necim prijemnym prekvapi.

no, nejak jsem odebehla od recyklace, ver te mi je to radost, a opetne vyuziti odpadu ma hodne podob, navic je priznive pro nasi znecistenou a odpadem zanesenou planetu.

a prave z jidla se denne vali velke mnozstvi odpadu do kosu, popelnic a kontejneru, a vse nakonec skonci na velkym smetisti a vetsinou dlohodobe rozklada a nebo taky vubec ne. navic mnoho takoveho odpadu je toxicke a znecistuje pudu, ktera nas zivi.

recyklace je obsirne tema a urcite se k nemu budu vracet, nebot je i nemalou soucasti meho ovocneho zivobyti.

venku je krasne, sviti slunicko jako skoro porad, a i to mi dela velkou radost. austraslke leto se blizi ke konci a v evrope nastane jaro.

zivot je krasny

stastna slunecnice na nasi zahradce

spokojena slunecnice se sluni na nasi zahradce.

Žádné komentáře:

Okomentovat