středa 25. února 2009

musim curat

rikam svemu priteli, zvysim moje snecci tempo chuze na nejvyssi moznou rychost a uhanim na wc. curam, ulevi se mi a s usmevem na tvari se vracim za Mangem. on se taky na me usmiva a privita me divnou otazkou: "ty jsi zvejkala krysu?". no koukam jako blazen a tak ani moc nepremyslim co tim chce basnik rict... porad s vyrazem blazna...

prasatko se tesi na ovocnou pochoutku

prasatko se uz moc tesi na ovocnou bananovou bilonaktarinkovou pochoutku :)

za chvili se vzpamatuju rozchechtam se a rikam: "co ty? co povidas? jakou krysu? jsem zvejkala? cha cha cha, no je to dost drsny." posledni vetu me teda urcite nerozumel, cesky se ucil teprve par mesicu, i dkyz uspesne, casto me prekvapoval novymi slovicky. on je to muj zlatej lingvinista, ovlada nemcinu, materskou anglickou anglictinu, francouzstinu, norstinu, spanelstinu, a trosku polstinu. a jeste stripky nekolika dalsich jazyku. tak jsem mu to jeste zopakla v angline a on se jen smal a pak s velkym durazem rekl curat,s odmlkou po dlouhem cu (hacek, krouzek) vyslovil rat, a ja uz jsem pochopila a rechtali jsme se jako blazni. chew/zvejkat rat/krysu se vyslovi curat. bavime se tim nekdy dodnes. Mango me casto slovne prekvapi, no, jo, je to muj poklad. nuda s nim neni. jasny je ze je to vesti legrace pro ty co neji krysy.

zrovna nedavno jsem se docetla, ze v cine je krysa i krysi ocasek delikatsa. no, niceho nelituju, ja se bez krysich ocasku obejdu, a ne jen bez nich. ale neobejdu se bez ovoce. ovoce je moji delikatesou. a kdyz rikam ze jdu chew rat, neberte me vazne... :) maso jsem nepozrela uz mnoho pres dvacet let. z etickych duvodu a je mi lip na tele i na dusi?

a jakpak ze se mango naucil vsechny ty jazyky? tak, ze v tech zemich nejaky ten casek zil.

dneska jsme s mangem vypili 3 stavy (4dl) ze syrovych cerstvych zelenych hroznu. silene sladky ale my to milujeme. a snedli jeden vybornej durian, par loupanych rajcat a libanonsky okurky, dale ja dva banany a dve bily silene sladky naktarinky, rozmackany vidlickou. mango si dal avokado (1ks) s bananem (2ks) taky rozmackany na krem. ja uz asi 3 mesice mozna neco pres avokado nejim. no, moje telo uz ho proste nechce. dvakrat jsem ho vyzvracela a od ty doby ho nemusim. jsem rada ze mi nechybi, ono mi totiz moc moc moc chutnalo. durian mi ho svoji kremovou kremovosti nahradi. ham, ham, ham, ja se ale mam.

moje ovocna pochoutka z bilych naktarinek a bananu

ovocna pochoutka, kterou jsem s radosti pripravila ze dvou bananu a dvou bilych naktarinek, rozmackanych vidlickou. patri k mym oblibenym ovocnym kasickam.

Žádné komentáře:

Okomentovat