čtvrtek 27. srpna 2009

v turecku

jsme pristali na cas, bylo slunecny rano a celsius kolem triceti plus, uz jsme se na teplicko s mamkou moc tesily, v cechach nebylo zrovna nejtepleji, a tak jsme s usmevem kracely ven z letistni haly a zanedlouho jsme zjistovaly u delagatky jiste cestovni spolenosti, ktery z mnoha autobusu nedaleko v dlouhe rade cekajicich je ten nas.. ano, my jsme se usmivaly ale mlada delgatka se neusmivala a byla tak trochu protivna a tak jsem ji rekla ze by asi nemela pracovat s lidma, kdyz ji vadi. nevzpominam si jak reagovala, asi nijak..

autobus jsme brzy nato nasly a tesily se na asi dvouhodinovou cestu, nam, jeste neznamym tureckem, prave proto jsme se pro nej rozhodly. celou asi trihodinovou cestu jsme koukaly z okna a povidaly si hlavne o tom co vidime. projizdely jsme urodnym krajem, kde jsem s radosti mohla obdivovat lany ovocnych stomu, velke mnozstvi obrovskych skleniku asi hlavne foliovniku, a taky se mi libilo, ze ovocymi stromy se opravdu ani ve mestech neplytvalo, byly ve velkem poctu v parcich a i podle mestskych ulic. ach, to byla krasa prochazet se kolem pomerancovniku, granatovych jablicek, fiku, karobu atd, ale krasa uz nebyla ze vsechno to ovoce ktery moc miluju bylo jeste nezraly, s vyjimkou citrusu, ale ty zraly byly az moc nahore, ty dolni byly ocesany, a tam se na me teda usmivaly zase jen citrusy zelene ruznych velikosti a nezralosti. ach. ale

krasa byla, ze byl po ceste na plaz bezva obchudek kde mimo jine prodavali vyborne a levne ovoce. ano, meli kazdy den cersve jahody prvni i druhe jakosti, kupovala jsem si vzdy jednicku, a tresne taky tak, merunky nic moc, ale pomerance grapefruity a melouny vodni byly taky bozi.

normalne mame vlastni stravu, ale tentokrat, bylo to tak levne, a uz v zajezdu byla snidane a vecerei v podobe svedskych stolu, a tak jsme mely snidane a vecere ve velke jidelne, my jsme jedly vzdy na verande s bazenem a na slunicku, a ja mela vic stesti nez rozumu, nebot rano byly vzdy pomerance, grapefruity a vodni meloun, vse cerstve nakrajene. snidaly jsme od deviti do jedenacti a ja si ty dve hodiny lazo plazo pochunavala na pomerancove stave, grepove stave, a pak jsem snedla nejmin pulku melouna. mamka si davala kaficko a chlebicek, syr, vajicko a pak taky nejaky to ovoce... to kazdym dnem trochu pribyvalo a chleba atd. ubyvalo

k veceri (od sesti do osmi) byl vodni meloun vzdycky vybornej, jako vse ovoce co jsem mela tu cest v turecku snist bylo moc moc moc dobry a sladky. a pomerance, ty byly ale v celku, mohli jsme si je brat sebou na pokoj, tak ja i mamka jsme si kazdy verer donesly pomerance na pokoj a tam jsme si udelaly pomerancovou stavu, na rucnim odstavnovaci, vozime ho sebou na kazdou dovolenou. vzdycky jsme si hezky pochutnavaly, blahorecily slunci ktere jsme opravdu obe v tech stavach a vsem tom ovoci citily.

jednoho vecera si mamka prinesla cast nejakyho mrtvyho hnijiciho zviratka, kulinarsky v kuchyni tepene upravene, a ja jsem hned ucitila ten hroznej smrad staryho masa, a tak jsem mamce rekla, ze ta mrtvola silene smrdi, ale to ona jako masojedka necitila, me neuverila a tu silenost snedla.

k ranu se probudila bylo ji blbe, ja vse prospala a kdyz jsem se kolem osmy vzbudila, skuhrala tam chudinka, ze umira, ja vedela, ze ma otravu z ty schnily mrtvoly, ale nechala jsem si to na pozdeji, nebyla vhodna chvile k poucovani ale k uklidnovani, rekla jsem ji ze mi je to lito, ze musi takle trpet, ale ze to urcite prezije, a to hlavne nebude li jist, ona na to ze jen pri pomysleni na jidlo se ji chce zvracet. cely den lezela mela prujem a byla bez energie. druhy den se citila lip a hned na snidani, tam si dala kafe a chleba vejce syr, ale moc toho nesnedla a dosla si pomeranovo grapefruitovej vodni melounovej talir a skoro vse snedla

brzy po snidani jsme se sly slunit a vodnit k bazenu naseho hotelu a asi za hodku se mamka zvedla a pelasila na pokoj, kdyz se vratila rekla mi ze vyzvracela asi 4 litry, nase velky mramorovy umyvadlo v krasny koupene, vseho moznyho. tak jsem ji rekla at to dal nerozebira, nerada posloucham takoveto veci, a tak ona uz me zna a nechala toho, a ja si vsimla ze konecne vypada lip a tak jsem ji to rekla a ona ze uz ji neni vubec blbe, a od ty doby si celkove davala vic ovoce i zeleniny a masa jen trosinku. ale i tak jedla az moc chleba syra a vajec. maslo a margarin jsem ji zakazala, nastesti poslechla, rekla jsem ji ze ma prehrsel tuku v syru a vejcich. on totiz i doktor ji rekl ze ma ubrat na tucich, tak v tom me trochu posloucha a opravdu je zacala konecne omezovat.

k obedu jsme obe vzdycky mely ovoce, ja hlavne jahody nebo tresne nebo oboji, mamka ta jedla vsechno mozny i banany jablka hroznovy vino a merunky ja jsem jen nekdy od ni trochu ochutnala.

mamka vzdycky kdyz jsme spolu na dovoleny zhubne, nebot kdyz je se mnou ji vic ovoce i zeleniny. hlavne ji chutna ovoce kdyz jsou vedra, ktery snasi v pohode. tentokrat zhubla 4kg, ale kdyz mame vlastni jidlo, zhubne 5kg i 6. to ji hlavne ovoce, varenou zeleninu, a sem tam trosku peciva a denne kafe. maso jen malinko salamu, a mala plechovka rybicek. taky pijeme denne cerstvy ovocny stavy. ja jim a piju jen cerstve syrove ovoce.

a byla pohoda, pane jahoda, relaxovaly jsme u vody a na slunicku, i jsme si prosly nejake ty parky a i neco nakoupily, i kdyz nic moc, vsude samej pro turisty kyc. mamka mi koupila letni bavlneny saty, a sobe koreni, kafe a nejaky ty turecky sladkosti.

prvni den jsem se krasne v mori vykoupala ale zdalo se mi, teda nezdalo opravdu jsem videla jak to more bylo spinavy, ale uz jsem tam byla, plavat se mi moc chtelo a tak jsem plavala jak uz je mym zvykem hlavne pod vodou a uz vecer jsem mela ocni koutky plne hnisu, ktery se po vycisteni zase rychle nahromadil, zas tak moc me to neprekvapilo, takhle moje oci reagujou na spinavou vodu, uz se mi to stalo ze jsem se koupala ve spine. nestava se to ale casto, a tak vetsinou zapomenu.. takze to byla moje prvni a posledni koupel na plazi kleopatra, a chodila jsem plavat do bazenu naseho hotylku, ktery k moji radosti nebyl chlorovanej. a taky tam nikdy nebyl naval. vetsinou jsem mela bazen sama pro sebe, i kdyz tam byli lidi, pockala jsem az vylezou, abych nemusela davat pozor zda do nekoho nevrazim, a muzu si svobodne plavat nazdarbuh se zavrenyma ocima. jasne musim davat pozor abych nenaplavala na zed bazenu, tak obcas prostor vnimam.

jeste ze jsem si sebou vzala kousek listu aloe vera, ta mi pomohla moje hnisajici oci rychle vycistit,. treti den byly oci cisty. bylo to opravdu sinly a neprijemny.

takze i kdyz ovoce tam maji primo prvotridni, do turecka k mori uz ne.

presto se mi nechteo zpet do cladneho ceskeho leta

ctrnactideni dovolena utekla jako voda,

v turecku na ceste domu v letistni hale byla pekna fronta a my s mamkou posledni nebot se pohybuji rychlosti sneka, tak jsem se usadila pohodlne na zemi (byla cista) a cekala az se fronta pohne kupredu. za malou chvilku prisla ta pani delegatka co byla protivna a ja jsem se k tomu vyjadrila.. a s usmevem mi rekla ze ona je ta pani co jsem ji rekla svoje, a ze se omlouva, ze ji moje poznamka pomohla, ani si nebyla vedoma jak se chovala k zakaznikum, a vzala me i mamku do predu ty dlouhy fronty a zaridila mi koleckovou zidli abych nemusela slapat ty dalky na letisti, sama od sebe, jinak si to vzdy sama zarizuju. tak jsem mela radost, ne tak z toho, ze nemusime cekat frontu, ale hlavne z ty mily delegatky. stacily jsme si i trosku hezky popovidat.

zivot je krasny

mamka v turecku

mamka na turecke dovolene u snidane, vsechno ovoce je moje, vzdycky jsem mela 3 plny velky talire s pomerancovou, grepfruitovou a watermelonovou piramidou. ovoce bylo vzdy cerstve a velmi chutne. mnam. mamka si dala nejake ovoce vzdy po toxickem "jidle". ja jsem si pujcila a za den precetla ozy and sharon osbourne knizku.

Žádné komentáře:

Okomentovat